Do tejto chvíle sme našim klientom ušetrili  Rýchly kontakt

11.960.836
40.890
ton emisií CO₂
0081780,659
MWh

Spoločnosť Tesla aktualizuje záruku na batérie

V záručných podmienkach spoločnosti Tesla sa vyskytli určité zmeny. Pre model S a model X sa zavádza horná hranica najazdených kilometrov. Zmena z doby používania na najazdené kilometre však ovplyvňuje všetkých vodičov elektromobilov Tesla.

Spoločnosť Tesla aktualizuje záruku na batérie

Predchádzajúca osemročná neobmedzená záruka na najazdené kilometre na Model S a Model X pre batériu a pohonnú jednotku bola odstránená a nahradená limitom 150 000 míľ (približne 240 000 km). Tesla tiež prispôsobuje vodičom Modelov S a X a zlepšuje záručné podmienky pre batériu v iných oblastiach: teraz je stanovená pevná hodnota minimálnej kapacity, ako je to v prípade Modelu 3 (kde bola od jeho uvedenia), to je 70 percent.

Pri Modeli 3 sa však na túto minimálnu kapacitu vzťahujú rôzne dojazdy. Pri menšej batérii verzie Standard Range+ je limit 160 000 kilometrov a pri väčších batériách (Long Range) verzie Dual Engine a Performance je limit 192 000 kilometrov. Podľa záručných podmienok uverejnených spoločnosťou Tesla sa tieto hodnoty budú vzťahovať aj na model Y. Ak využiteľná kapacita klesne pod 70% pôvodnej kapacity do ôsmich rokov alebo do stanoveného limitu kilometrov, zákazníci majú nárok na výmenu alebo opravu.

Všetky nové elektrické vozidlá Tesla predávané od konca januára budú však ovplyvnené ďalšou zmenou, ktorá by mohla spoločnosti ponechať značnú voľnosť: Ak klesne výkonnosť batérie kvôli aktualizáciám softvéru na ochranu batérie, záruka sa nedá uplatniť.

S touto medzerou by spoločnosť Tesla mohla obísť predtým zaručených 70% znova - napríklad, ak aktualizácie softvéru obmedzia batériu a 70% prah nie je podhodnotený kvôli degradácii. Niektorí používatelia online fór už začali kritizovať nedostatok právnej bezpečnosti.

Je možné, že toto znenie je reakciou na incident, ku ktorému došlo minulý august. V tom čase sa majiteľ Tesly sťažoval, že spoločnosť obmedzila kapacitu batérie softvérom. Týmto spôsobom sa spoločnosť chcela vyhnúť nákladnému stiahnutiu z dôvodu chybných článkov. Po aktualizácii, pri ktorej došlo k zmene spôsobu nabíjania a regulácie tepla v dôsledku požiaru v Modeli S v Hongkongu, klesol dosah jeho Modelu S z 247 na 217 míľ, podľa žalobcu. S novou doložkou by zákazníci už nemali žiadny pákový efekt proti takémuto obmedzeniu - koniec koncov, urobilo sa to na ochranu batérie.