Do tejto chvíle sme našim klientom ušetrili  Rýchly kontakt

11.961.712
40.893
ton emisií CO₂
0081786,895
MWh

Najnovšia štúdia CAM ukazuje, že spoločnosť Tesla je lídrom v predaji elektrických vozidiel

S rekordným predajom 367 000 osobných automobilov v roku 2019 zvýšila spoločnosť Tesla svoje dodávky o 50%, čím sa stala zďaleka najsilnejším výrobcom elektrických vozidiel za posledný rok, pred čínskym výrobcom BYD s 219 000 novými elektrickými vozidlami.

Najnovšia štúdia CAM ukazuje, že spoločnosť Tesla je lídrom v predaji elektrických vozidiel

Na ďalších miestach nasledujú iní čínski výrobcovia BAIC a SAIC. Nemecké automobilové skupiny BMW a Volkswagen sa umiestnili na piatom a šiestom mieste. Toto sú výsledky Reportu o elektromobilite 2020 Centra automobilového manažmentu (CAM).

V doterajšom väčšinou napätom súboji medzi spoločnosťami Tesla a BYD o korunu v celosvetovom predaji elektrických vozidiel dominovali minulý rok dve kľúčové témy - spustenie predaja Tesla Model 3 mimo USA (a ďalšie zvýšenie výroby vo Fremonte) a zníženie významných dotácií pre čínsky trh v polovici roka. Zatiaľ čo posledná informácia viedla k tomu, že predaj elektrických vozidiel BYD mierne klesol, spoločnosť Tesla mohla plne profitovať zo svojho najmenšieho modelu: S viac ako 300 000 predajmi po celom svete by sám Model 3 obsadil prvé miesto v predajoch pred BYD.

Z dôvodu týchto dvoch trendov spoločnosť Tesla prekonala BYD nielen v minulom roku, ale aj v celkovom predaji elektrických automobilov. CAM tu počíta tržby od roku 2012, t. j. uvedenie Modelu S - takže Tesla Roadster je zo štatistiky vynechané. Od Modelu S predala spoločnosť Tesla asi 900 000 elektrických vozidiel, zatiaľ čo spoločnosť BYD má v dôsledku poklesu v roku 2019 iba asi 750 000 predajov elektrických vozidiel.

Očakávanie predaja približne 500 000 elektrických vozidiel v roku 2020, ako sa uvádza vo štvrťročnej správe spoločnosti Tesla za Q4 2019, je „určite dosiahnuteľné“ a spoločnosť Tesla sa pravdepodobne stane lídrom na trhu s elektrifikovanými vozidlami „s jasnou rezervou“ aj v roku 2020. „Napriek tomu dosiahnutie cieľa do značnej miery závisí od nestabilných podmienok na čínskom automobilovom trhu, ktorý okrem obchodných konfliktov s USA v súčasnosti vážne brzdí aj epidémia koronavírusu,“ hovorí CAM.

Vedúci štúdie Stefan Bratzel vidí obchodné úspechy spoločnosti Tesla predovšetkým v inovatívnom vedení Kalifornčanov a popisuje úroveň výrobcu čisto elektrických automobilov ako „dva až tri roky popredu“. „Platí to pre základný modul batérie vrátane správy nabíjania, pre infraštruktúru pre rýchle nabíjanie a pre softvérovú architektúru a sieťové prepojenie vozidla,“ hovorí Bratzel. „Výrobcovia ako Volkswagen však majú potenciál dohnať a prevziať vedúce postavenie na trhu do polovice roku 2020, ak sa budú dôsledne zameriavať na toto odvetvie.