Do tejto chvíle sme našim klientom ušetrili

10.691.743
42.262
ton emisií CO₂
0084524,333
MWh

Osram stále v osvetlení, osvetľuje nové letisko v Pekingu

Osram LED downlighty a floodlighty v kombinácii s denným svetlom cez svetlíky a okná poskytujú architektonické osvetlenie v Pekingu Daxing.

Staré zvyky v Osrame zomierajú. Spoločnosť sa dôsledne pretvára na high-tech fotonickú spoločnosť zameranú na LED a laserové čipy, ale to ju nezadržiava od všeobecného osvetlenia. Určite nie v Číne, kde Osram poskytol upravené svietidlá v zakrivenom strope na rozľahlom novom letisku v Pekingu.

Mníchovská spoločnosť dodala kombináciu 1300 LED downlightov a floodlightov, aby pomohla osvetliť centrálnu halu a oblasti pre check in v Pekinskom Daxing medzinárodnom letisku v tvare hviezdy, ktoré sa podľa veľkosti považuje za najväčšie letisko na svete a očakáva sa, že sa stane aj najrušnejším na svete. Čínsky prezident Xi Jinping oficiálne otvoril letisko minulý týždeň, včas na 70. výročie krajiny tento týždeň.

Hoci generálny riaditeľ Osramu Olaf Berlien za posledný rok alebo dva opakovane označil Osram ako špičkovú spoločnosť v oblasti fotoniky, a hoci Osram obmedzil zameranie na všeobecné osvetlenie a nedávno predal svoju divíziu so svietidlami Siteco, stále vidí príležitosti so všeobecným osvetlením ako napríklad v Daxingu.

Pri poskytovaní upravených 4 000 K downlightov v strope haly a 5 000 K Simplitz floodlightov na check in pultoch spoločnosť Osram dodala aj centrálny drôtový riadiaci systém určený na vyváženie umelého svetla s prirodzeným svetlom zo svetlíkov a okien, ktoré sú súčasťou architektúry letiska.

Riadiaci systém využíva senzory, ktoré zaznamenávajú svetelné podmienky a premávku ľudí, ktoré pomáhajú informovať o úrovniach jasu, uviedol Osram pre časopis LEDs. Nie je jasné, či sú senzory vo svetlách alebo či sú namontované mimo nich.

Nie je tiež jasné, do akej miery spoločnosť Osram prispela k osvetľovaciemu systému funkciami internetu vecí (IoT) nad rámec svetelných podmienok a základnej obsadenosti. Osvetlenie s využitím internetu vecí v zásade môže ponúkať širokú škálu funkcií vrátane podrobného sledovania pohybu osôb; sledovanie majetku; monitorovanie podnebia a kvality ovzdušia; hľadanie cesty pre cestujúcich; a oveľa viac.

Aj keď sa zdá pravdepodobné, že nové high-tech letisko v Číne by mohlo skúšať mnohé z týchto funkcií, Osram neposkytol podrobnosti o LEDkách odhaľujúce aké, a či vôbec letisko tieto funkcie používa.

Peking Daxing využíva mobilnú sieť 5G poskytovanú čínskou spoločnosťou Huawei na podporu interakcie cestujúcich vrátane rozpoznania tváre pre check in a bezpečnosti, služieb batožiny a „personalizovaného zážitku na letisku“ pomocou toho, čo spoločnosť Huawei a jej partneri China Eastern Airlines a China Unicom minulý týždeň označili zy kombináciu umelej inteligencie, rozšírenej reality, cloud computingu a ďalších technológií.

Oznámenie Huawei nespomínalo Osram a osvetlenie. Či už je Osram súčasťou systému Huawei alebo nie, Osram nekomentuje. Spoločnosť Huawei zabezpečuje vnútorné 5G pokrytie prostredníctvom skrinky namontovanej na strop, ktorú nazýva LampSite.

Úplne nové letisko sa tiež javí ako perfektné prostredie na napájanie LED svietidiel pomocou ethernetového kábla, technológie známej ako Power over Ethernet (PoE). Osram však odmietol odhaliť, či je PoE v hre. Osvetlenie PoE šetrí značné náklady v nových budovách, pretože môže eliminovať náklady na bežnú elektroinštaláciu. Ethernetový kábel dokáže zvládnuť nízke napätie potrebné pre LEDky a zároveň zdvojnásobí svoju tradičnú úlohu dátového vedenia, čo by mohlo uľahčiť inteligentné osvetlenie a IoT schémy inteligentnej budovy.

Pekingský Daxing je asi 29 kilometrov južne od mesta a navrhol ho ocenený architekt Zaha Hadid, ktorý zomrel v roku 2016. Podľa niektorých výpočtov pokrýva 18 míľ štvorcových vrátane hlavného terminálu a štyroch vzletových a pristávacích dráh. Očakáva sa, že pomôže zmierniť preplnenie na medzinárodnom letisku v hlavnom meste Pekingu na severe mesta, ktoré naďalej funguje a ktoré je podľa internetovej stránky Airport Technology druhým najrušnejším letiskom na svete po medzinárodnom letisku Hartfield-Jackson Atlanta.

Medzitým Osram ako spoločnosť naďalej kladie väčší dôraz na fotonické čipy, ako sú napríklad nové infračervené LEDky, ktoré pomáhajú pri uzamykaní a odomykaní inteligentných hodiniek pomocou funkcie rozpoznania tváre. Zameranie sa na fotoniku prichádza v čase keď sa spoločnosť ponúka na predaj, pričom rakúska spoločnosť ams AG na výrobu senzorov je jednou z hlavných záujemcov v ponukovej vojne, ktorej vyvrcholenie by mohlo prísť už zajtra, utorok 1. októbra.

Osram stále v osvetlení, osvetľuje nové letisko v Pekingu