Do tejto chvíle sme našim klientom ušetrili  Rýchly kontakt

12.065.672
41.264
ton emisií CO₂
0082527,116
MWh

Spoločnosť VW Group Components testuje DC wallbox

Spoločnosť Volkswagen Group Components oznámila zámer uviesť na trh DC wallbox s výkonom 22 kW, ktorý bude pripravený na obojsmerné nabíjanie. Skutočná prevádzka sa v súčasnosti začala na piatich miestach v rámci pilotnej fázy.

Spoločnosť VW Group Components testuje DC wallbox

Vďaka skúsenostiam, ktoré testovaním získa, chce Volkswagen vyvinúť DC wallbox „rýchlo v smere k sériovej výrobe“. V mieste nabíjania striedavým prúdom s 22 kW môže iba niekoľko vozidiel využívať plný nabíjací výkon. Elektrické autá MEB spoločnosti Volkswagen sú vybavené palubnou nabíjačkou s výkonom iba 11 kW a nabíjacia kapacita AC Wallbox ID je rovnako nízka. Nabíjačka (a prislúchajúce verzie od značiek Škoda, Seat alebo Cupra) sú koncipované na 11 kW.

S novým DC wallboxom môžu vodiči nabíjať vozidlá nezávisle od ich AC palubnej nabíjačky, ktorá určuje nabíjací výkon striedavého prúdu. Inými slovami, autá s integrovanou nabíjačkou s výkonom 11 kW (alebo dokonca s jednofázovou nabíjačkou) môžu byť na DC Wallboxe nabíjané aj výkonom 22 kW, ak majú zásuvku CCS.

DC wallboxy nie sú nevyhnutne určené na súkromné použitie namiesto AC wallboxov - koniec koncov, musí byť stále k dispozícii dostatočný výkon na pripojenie. DC wallboxy však môžu nahradiť AC wallboxy na verejných alebo poloverejných priestoroch, napríklad na parkoviskách. Napríklad na parkovisku v supermarkete by sa mohol zodpovedajúci elektromobil nabiť počas polhodinového nákupu až o 11 kWh.

Podľa oznámenia Volkswagenu by malo byť zariadenie už pripravené na obojsmerné nabíjanie. To umožňuje batérii vozidla v prípade potreby dodávať energiu do siete. „Ak bude mať elektronické vozidlo v budúcnosti túto funkciu, môže slúžiť napríklad ako zariadenie na ukladanie energie pre vlastný domov alebo ako vyrovnávacia energia pre elektrickú sieť,“ píše VW. Navyše s DC wallboxom bude pripojenie k domácej akumulátorovej batérii jednoduchšie, pretože už nebude potrebné prevádzať jednosmerný prúd s ktorým batérie vo vozidle a v garáži pracujú na striedavý prúd.

V pilotnej fáze plánuje VW zhromaždiť skúsenosti s počiatočnými 20 DC wallboxmi inštalovanými v závodoch vo Wolfsburgu, Braunschweigu, Hannoveri, Salzgitteru a Kasseli. Ako dlho má pilotná fáza trvať a kedy sa dá očakávať sériová výroba, však z oznámenia jasne nevyplýva. Nabíjacie body majú byť prevádzkované popri existujúcej nabíjacej infraštruktúre, pretože s rastúcim počtom elektrických vozidiel rastie potreba možností nabíjania aj v koncerne VW.

DC wallbox nie je prvým nabíjacím produktom spoločnosti VWGC: divízia dodávateľov už predstavila flexibilný stojan pre rýchle nabíjanie a mobilný nabíjací robot. ID Wallbox AC. nabíjačku, ktorej uvedenie na trh zatienili niektoré problémy so softvérom, naopak ponúka energetická dcérska spoločnosť VW Elli.